• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
دو شنبه 8 دی 1399
کد مطلب : 120158
+
-

کیوسک/ روزنامه چاینادیلی [چین]/ ماژول اصلی ایستگاه فضایی چین سال2021 پرتاب می‌شود


به‌نوشته روزنامه دولتی چاینادیلی، چین ماژول اصلی نخستین ایستگاه فضایی خود را در نیمه اول سال آینده میلادی به فضا پرتاب می‌کند. انتظار می‌رود مراحل ساخت ایستگاه فضایی چین در سال2022 به‌پایان برسد. در عین حال تمام کارهای آزمایشی مربوط به ماژول اصلی این ایستگاه نهایی شده است. موشک «لانگ مارچ فایو بی» که یک پرتابگر با قابلیت حمل بار سنگین محسوب می‌شود هم، امسال پرواز آزمایشی خود را با موفقیت انجام داده است.

روزنامه لس‌آنجلس‌تایمز [آمریکا]
رقابت مخرب بر سر خرید واکسن


روزنامه لس‌آنجلس‌تایمز در گزارشی نسبت به رقابت مخرب کشورها بر سر خرید واکسن هشدار داده است. این روزنامه به نقل از کارشناسان نوشته است که کشورهای ثروتمند در حال خرید واکسن به قیمت‌های بالا هستند و کشورهای فقیر از دایره رقابت بر سر خرید واکسن جا مانده‌اند. لس‌آنجلس‌تایمز هشدار داده که کرونا یک بحران جهانی است و برای رهایی از آن، همه مردم در همه کشورها باید واکسینه شوند. عدم دسترسی برخی کشورها به واکسن باعث می‌شود ویروس هرگز از بین نرود.

روزنامه العربی الجدید [قطر]
تحقیقات از بازداشت‌شدگان گروه عصائب


گزارش نخست روزنامه العربی الجدید مربوط به تحولات جنجالی اخیر در عراق است. به نوشته این روزنامه، مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر عراق اصرار دارد تحقیقات از نیروهایی که متهم به حمله علیه سفارت آمریکا هستند به هر قیمتی ادامه داشته باشد. همزمان با این تحولات جو امنیتی کم‌سابقه‌ای با استقرار صدها نیروی نظامی در بغداد حاکم شده است.




 

این خبر را به اشتراک بگذارید